Юридичний супровід угод з нерухомістю — послуги, які знадобляться у випадку купівлі, продажу, дарування чи оренди квартири. Аби не сумніватися в законності правочину та бути спокійним за своє майно, рекомендуємо звертатися до спеціалістів. Юристи мають великий досвід роботи з різними видами договорів, тому зможуть забезпечити швидке та грамотне оформлення будь-якої угоди.
Договір купівлі-продажу майна
Договори купівлі-продажу житла являють собою документ, що засвідчує факт переходу права власності на об’єкт нерухомості від одного власника до іншого. Він має укладатись в письмовій формі, а також підлягає нотаріальному посвідченню і державній реєстрації.
Істотними умовами договору, які обов’язково потрібно прописати в документі, є:
- реквізити сторін;
- адреса розташування об’єкта нерухомості;
- відомості документації, що засвідчує право власності на житло;
- сімейний стан покупця;
- дані про те, що права на квартиру не мають ніяких обтяжень;
- сума оцінки;
- вартість майна;
- порядок проведення розрахунків між сторонами;
- строк передачі об’єкта;
- сторона, яка понесе витрати, пов’язані з переоформленням квартири;
- дата укладання угоди;
- дані та підпис нотаріуса.
Якщо відбувається купівля квартири, документи, що слід подати до державного чи приватного нотаріуса, потрібно підготувати завчасно. Так, до них належать:
- паспорти та ідентифікаційні коди обох сторін;
- матеріали, які підтверджують право власності на квадратні метри;
- довідка про склад сім’ї;
- письмова згода одного з подружжя (якщо сторона правочину перебуває у шлюбі), свідоцтво про шлюб;
- виписка з реєстру про реєстрацію права власності;
- документ, в якому зазначена оцінка квартири;
- технічний паспорт на житло.
Варто розуміти, що в деяких випадках цей перелік може бути розширений. Для оформлення договору купівлі- продажу знадобиться згода всіх співвласників, якщо таке майно належить декільком особам. Якщо один із співвласників є неповнолітньою або недієздатною особою, знадобиться також дозвіл органів опіки і піклування. А якщо один із володільців не має змоги бути присутнім під час укладання угоди, він видає довіреність на свого представника.
Є ряд видів майна, яке реалізувати шляхом продажу неможливо. Мова йде про наступні квартири:
- неприватизовані;
- службові;
- відомчі;
- соціальні;
- на яких накладений арешт або заборона продажу;
- по яких не сплачена в повному обсязі іпотека.
Також особливу увагу треба звертати на такі нюанси, як наявність прописаних в квартирі осіб, які не є її власниками, незаконне перепланування житла або існування непогашеної заборгованості за комунальними платежами.
Договір дарування квартири
Ще один спосіб реалізувати власні квадратні метри — подарувати їх. Як правило, така угода укладається на користь членів сім’ї або близьких родичів. Відповідно до неї одна особа дарує нерухомість, а інша має її прийняти.
Таким чином, на відміну від заповіту, така угода є двосторонньою, тобто вимагає здійснення певних дій від обох сторін. Зауважимо, що подарувати можна виключно те житло, яке перебуває у власності особи. Тому предметом договору дарування не може бути квартира, що знаходиться в іпотеці.
Аби оформити процедуру дарування квартири, документ має бути складений у письмовій формі та засвідчений нотаріально. Моментом переходу права власності від однієї особи до іншої є момент проведення державної реєстрації зазначеного права та отримання відповідної виписки.
Аналогічно до договору купівлі-продажу, якщо зазначений об’єкт перебуває у спільній власності або його власником є особа, яка знаходиться у шлюбних відносинах, знадобиться згода іншого власника або чоловіка чи дружини.
Разом з тим, якщо дарча на будинок стосується не всього об’єкта нерухомості, а лише вашої частини, укласти угоду можна й без дозволу інших співвласників нерухомості. Але всі інші документи,що й у випадку купівлі-продажу, доведеться зібрати та подати нотаріусу у будь-якому випадку.
За проведення такої процедури доведеться заплатити наступні податки та збори:
- послуги нотаріуса;
- державне мито (1 % від вартості нерухомості);
- військовий збір;
- податок на доходи фізосіб.
Дарування житла — одна з угод, що частіше за інші оскаржується в судовому порядку. Анулювати такий договір можна протягом року з моменту його укладання через суд. Мотивами для цього можуть послугувати наступні обставини:
- через його укладання існує загроза життю дарувальника або членів його сім’ї;
- у результаті використання об’єкта обдарованим існує загроза втрати нерухомості;
- оформлення дарчої супроводжувалося передачею коштів на користь дарувальника.
Після підписання та отримання всіх передбачених законом паперів, до обдарованого переходять всі права на об’єкт. Зокрема, він може не тільки ним користуватись, але й розпоряджатись на власний розсуд. Але якщо договір дарування житла розірвати чи визнати недійсним, дарунок повертається дарувальнику в натурі.
Договір оренди нерухомості
Найм житла — правочин, що зустрічається в повсякденному житті частіше за інших. Проте, багато громадян нехтують правилами його укладання, через що потім можуть істотно пожалкувати, адже саме такий договір захищає їхні права на майно, а також служить гарантією отримання доходу за користування ним.
Договір оренди, не передбачає переходу права власності на житло, як це зумовлює угода купівлі-продажу, проте він дає право на законних підставах і за певну плату користуватися чужими квадратними метрами.
Укласти правочин можна на короткий строк (до одного року) і на довгий строк. Якщо в документі не зазначені точні строки, вважається, що такий договір є безстроковим. Він оформлюється в письмовій формі та підписується обома сторонами. Це потрібно для того, щоб у випадку виникнення будь-яких спорів з приводу зазначеного майна одна чи інша сторона могла довести свою правоту.
Перед тим, як підписувати папери, необхідно уважно вивчити документи при оренді квартири. В даному випадку маються на увазі наступні матеріали:
- паспорти та ідентифікаційні коди сторін (їх дані необхідно зазначити й безпосередньо в договорі);
- документація, на підставі якої є можливим передача права користування майном (договір дарування, купівлі-продажу, свідоцтво про спадок тощо);
- виписка з реєстру майнових прав;
- довіреність (якщо замість однієї із сторін діє представник).
Рекомендуємо в документі прописувати не тільки відомості про квартиру та порядок користування нею, але й зазначити, хто і яким чином буде сплачувати комунальні платежі, а також можливість чи заборону укладання договору суборенди.
Якщо вам потрібні послуги юриста при купівлі квартири, її продажі, даруванні чи здачі або знятті в оренду, звертайтеся до наших спеціалістів компанії «Ессеншал». Ми проведемо правовий аналіз усієї документації, аби ви були спокійні, що ваші права захищені, та складемо потрібний договір відповідно до всіх законодавчих норм.
Записатися на консультацію можна по телефону, через форму зворотного зв’язку у нас на сайті, чи написавши нам в соціальних мережах. Обирайте тільки надійних юристів і довірте ваші справи в руки справжніх професіоналів!