Меню

Закрити

Виправлення в трудовій книжці

Необхідність зробити виправлення в трудовій книжці час від часу з’являється навіть у досвідчених фахівців. Важливо оформити це правильно, адже помилка може коштувати працівнику вчасної та в повній мірі нарахованої пенсії. Поки чиновники все збираються переходити на електронний формат документу, ми все ще працюємо з паперовою документацією. А в ній зробити виправлення значно складніше. Розглянемо, що можна вдіяти в такому випадку.

Хто має право вносити зміни у запис?

Робити виправлення в трудовій має право виключно роботодавець, який допустив помилку. Якщо підприємство ліквідовано, то такі повноваження отримує його правонаступник. Якщо такого немає, то організація, у підпорядкуванні якої така установа перебувала.

Якщо ж і такої немає, виправлення помилок в трудовій книжці може здійснювати обласний чи державний архів. Новий роботодавець зазначених повноважень не має! Він повинен лише посприяти робітнику, аби той домігся виправлень допущених помилок.

Всі записи повинні відповідати відомостям, що містяться у відповідних наказах. А за їх відсутності — в іншій документації. Зважайте, що ґрунтуватися лише на свідченнях свідків такі виправлення не можуть. При цьому також потрібно враховувати, в які саме записи вносяться зміни. Від цього буде залежати й спосіб їх вчинення. Розглянемо найтиповіші помилки та порядок їх виправлення.

Як виправити запис в трудовій книжці?

виправлення в трудовій книжці

У відомостях про роботу, заохочення та нагородження забороняється закреслювати дані, навіть якщо в них допущена помилка. Таким чином коригувати можна лише записи, зроблені на титульному листі. Для усіх інших передбачена спеціальна процедура.

Помилки в нумерації чи даті

Всі записи в трудовій мають йти по порядку. Якщо в нумерації або даті допущена помилка, слід зробити правильний запис, а в графі 3 зазначити номер запису, що є недійсним, вказуючи, в чому саме помилка.

Невідповідність наказу та трудової

Як зазначалося вище, відомості в трудовій мають відповідати інформації, що міститься в наказі. Якщо це не так, не слід закреслювати помилковий запис. Потрібно зробити новий, в якому вказати номер запису, який є недійсним, та зазначити правильні відомості.

Запис в трудовій про зміну прізвища

Зміна прізвища зустрічається досить часто, адже багато жінок беруть прізвище чоловіка після заміжжя. Тому якщо це сталося — необхідно звернутися до керівництва з відповідною заявою, до якої слід прикласти документи, що засвідчують зазначені зміни.

Керівництво розглядає надану документацію та видає наказ про внесення змін. На титульному листі колишнє прізвище закреслюють, а замість нього зверху пишуть нове. Всередині трудової ніяких закреслень чи виправлень бути не може. Тут має бути внесений додатковий запис.

Пропущений запис

Трапляється таке, коли, перевіряючи трудову книжку, працівник відділу кадрів помічає, що якогось запису не вистачає. Наприклад, є запис у трудовій книжці про прийом на роботу, а про переведення на іншу посаду немає.

Інструкція чітко не регламентує, як бути в такому випадку. Тому слід користуватися загальними правилами. Та не рекомендується відміняти усі попередні записи, аби внести пропущений. Краще все залишити як є, а «забутий» запис просто зробити наприкінці, перед записом про звільнення особи.

Правова допомога від компанії Ессеншал

Трудова книжка — важливий документ, заповнювати яку слід дуже уважно. Адже виправлення помилок потребує часу, а непомічені помилки взагалі можуть негативно вплинути на подальшу трудову діяльність людини.

Вчасно зроблений та правильний запис в трудову книжку збереже працівнику його пенсію, або, можливо, й інші пільги. Наприклад, можливість оформлення пільгової пенсії у разі роботи у шкідливих умовах праці.

Якщо ви не знаєте, як правильно вчинити в тому чи іншому випадку при допущенні помилки — звертайтеся за консультацією до наших юристів! У нас великий досвід роботи у сфері трудових відносин, тому ми без вагань зможемо відповісти на всі ваші питання з урахуванням індивідуальних особливостей кожної ситуації.

Грамотний фахівець пояснить, як правильно розпочати ведення документу, вносити в нього необхідні відомості, а також як зробити виправлення неправильного запису в трудовій книжці.