Існує безліч різних об’єктів права власності, найбільшу цінність з яких являє собою нерухомість. Але щоб власник мав гарантії на неї, необхідна реєстрація прав власності. Так Україна офіційно визнає факт настання, зміни або припинення речових прав. Відзначимо, що під процедуру реєстрації підпадає не тільки право власності, але і похідні від нього права (сервітут, емфітевзис, суперфіцій). Різні об’єкти мають свої особливості даного процесу, проте алгоритм дій всюди один. Розглянемо більш детально, як проходить процес держреєстрації прав на нерухомість в Україні та які матеріали необхідно підготувати, аби самостійно звернутися за реєстрацією нерухомого майна.
Порядок реєстрації права власності

Оскільки права на об’єкти нерухомості з’являються в особи з моменту їх держреєстрації, оформлення права власності займає важливе місце серед інших процедур, що проводяться з майном.
Для цього потрібно звернутися до одного з органів, які наділені повноваженнями проводити реєстрацію. Серед них:
- виконавчі органи сільських, селищних і міських рад, міських і районних адміністрацій;
- нотаріуси;
- акредитовані суб’єкти.
З цією метою доведеться підготувати ряд документів:
- паспорт і код;
- документацію, що підтверджує право власності;
- квитанцію про сплату адмінзбору.
Документи, на підставі яких здійснюється реєстрація права власності, можуть бути різні. Так, наприклад, коли мова йде про земельну ділянку, вам будуть потрібні:
- виписка з Державного земельного кадастру;
- документація, на підставі якої виникло зазначене право (договір купівлі-продажу, дарування, свідоцтво про спадщину, рішення суду тощо).
Правовстановлюючою документацією тут послужить:
- державний акт на право власності або постійне використання;
- свідоцтво про право власності;
- матеріали про спадкування;
- чинне судове рішення;
- виписка з Держреєстру;
- договір оренди та інші цивільно-правові договори.
Реєстрація права власності на квартиру в новобудові пройде успішно при наявності наступних матеріалів:
- договору, який підтверджує придбання права на об’єкт;
- довідки-виписки із загального переліку осіб, які брали участь у фінансуванні будівництва об’єкта;
- акту прийому-передачі;
- технічного паспорта.
Як ми бачимо, пакет документів буде відрізнятися в залежності від об’єкта реєстрації. При цьому в будь-якому випадку доведеться заплатити адміністративний збір, а якщо матеріали подаються представником, то надати довіреність, яка підтверджує наявність у нього таких повноважень.
Загальний термін розгляду поданої документації реєстратору становить 5 робочих днів. При цьому реєстрація права власності на земельну ділянку, будинок або будь-який інший об’єкт може проходити швидше, однак за це доведеться заплатити більший розмір адміністративного збору (за терміновість).
Скільки коштує реєстрація?
Так, адміністративний збір становить, якщо проводити реєстрацію:
- протягом 5-ти робочих днів — 0,1 прожиткового мінімуму для працездатних осіб (ПМ);
- протягом 2-х днів — 1 ПМ;
- протягом 1-го дня — 2 ПМ;
- протягом 2-х годин — 5 ПМ.

За видачу відповідної інформації з реєстру також доведеться сплатити кошти:
- у паперовому вигляді — 0,025 ПМ;
- в електронному — 0,0125 ПМ.
Відмова у реєстрації
Варто зазначити, реєстрація прав власності на нерухоме майно може завершитися відмовою в проведенні відповідної операції Це можливо в наступних обставинах:
- речове право не підлягає реєстрації або заяву подано неналежною особою;
- надана документація не відповідає формальним вимогам;
- матеріали не встановляюють факт придбання, зміни або припинення права власності;
- між заявленими та зареєстрованими правами існують протиріччя;
- об’єкт має обтяження;
- заявник внесений до Єдиного реєстру боржників.
Якщо ж не було причин для відмови, відповідні дані вносяться до Єдиного реєстру, про що власнику майна надають виписку. Надалі цю інформацію можна отримати самостійно.
Державна реєстрація прав на нерухоме майно провадиться в електронному вигляді. Оскільки в Україні електронна документація має ту ж юридичну силу, що і паперова, вам не обов’язково роздруковувати дані. Досить просто зберігати у себе електронний варіант документа.
Оформлення майна у власність пройде швидко і без проблем, якщо ви звернетеся за допомогою до юристів компанії «Ессеншал». У нас команда досвідчених професіоналів, які допоможуть зібрати всю необхідну документацію і подати її в потрібну інстанцію, а якщо буде потрібно — представити ваші інтереси у суді.
Записатися на консультацію ви можете телефоном, через форму зворотного зв’язку, яку ви бачите на сайті, або якщо знайдете нашу сторінку в соціальних мережах. Ми надаємо вигідні умови співпраці та забезпечимо всі умови, щоб державна реєстрація права власності на нерухоме майно пройшла успішно!09